Vi parades ihop i kortspelet, för att sedan få höra att vår rätta fortfarande fanns i sjön.

Även då jag helt kommit över, kan jag inte utesluta.
Eller var det tvärt om?
Tryckte på delete på skärmen.
Men varför hände ingenting inom mig?
Där ligger allt kvar. Allt som inte var.
Ditt djup, vilket jag själv verkar ha blandat ihop.
En fin blandning av illusion och dröm.
Den egna subjektiva fantasin.
Måste lära att se bortom dessa vassa, dock suddiga, kanter.
Har flera sår i bröstet utav dem.
Kniven är alltid vassare på ena sidan.
Ibland måste vi vända oss om.
Vända kniven.
Jag tror att jag har högre tankar om dig, än du själv har.
Lusten som talar.
Alkohol som berättar allt jag inte vill ha sagt.
Du lätt förskjuter, talar om att det är i nuet vi lever.
Men vad hände med igår?
Utan aning, men med massa ledtrådar, om vilken intressant själ jag besitter.
Syftar då inte på den egna.
Nej för den drunknade i alkoholen.
Jag gömmer den där.
Likt du gömmer mig i glömskan.
Men vi bör inte luras.
De ligger någonstans på bordet, inte i sjöns djup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0