Lycka.

Började på Vapiano. Vidare mot Ambassadeur och kräftskivan. Collage. V. Pure. Nype, och sist Lobby.

Satt ett bra tag på McD med Calle och Alex innan en vän kom och hämtade mig. Sov till 2 och åkte direkt Rosis till TäbyC och åt Subway med Sandra. Kikade om min snygging var på Hollister, men inte idag. Har gått och totalförälskat mig i en dundersnygg kille som jobbar där.

Ja, nu blir det myskväll! Fryser. Ska ligga i soffan med mina älskade systrar som jag inte spenderat tid med på evigheter. Det är lycka.


Läste en riktigt bra beskrivning i Alice's blogg. Läs beskrivningen om henne i högra spalten under "Alice Herbst." Där hon väckte mina tankar om lycka. Ordet och innebörden.


Det börjar:
"Alice Herbst
Lycka. Lycka är det finaste ordet.
Det finaste ordet med den finaste betydelsen.
Jag vill dela med mig av min lycka till er.(...)"


Alice är en bekant till mig som tänker lika mycket som jag. Hon skriver klokt och fint. Kombinerar sitt djup med ytligheter. Det handlar väl om en balans. Inte att strypa sina tankar och analyser (som jag ett längre tag försökte med) utan att väga upp dessa tankar med någonting annat. Så att allt känns lättare.





Jag analyserar i princip allt.

Jag tänker så oerhört mycket. Om allt. Jag ägnar tankar åt andra. Jag ägnar tankar åt välsignelse, motivation, pepp och framför allt tacksamhet.
Jag tänker ofta på allt jag är tacksam för. Jag tänker allt mer på allt jag faktiskt har. (Och vad jag med detta kan skapa).
För ett sant ordspråk lyder "Om du tänker på allt du inte har, har du ingenting. Tänker du på allt du har, har du istället så mycket mer."
Men det är även viktigt att ägna tankar på det man vill ha, och vägen dit.
Jag finner det även oerhört betydelsefullt att kämpa för det du vill ha. Kampen, tror jag, är viktig. Varesig lätt eller svår.


Varje dag skriver jag i min bok.
Varje dag skriver jag ner mina önskningar, mål, drömmar och ambitioner.
De kan variera.
(Allt ifrån "Imorgon ska jag städa rummet" som ett mål-exempel, till: "jag vill skänka ett leende till alla jag möter, jag vill göra någons dag bättre, om så bara för en sekund.")
Jag skriver ner hur jag ska komma dit.
Jag påminner mig om vem jag är och varför jag är bra precis som jag är.
Beteenden som kan förändras och beteenden som kan stärkas.

För att bete sig dumt och att vara dumt är två skilda ting. Två ting som oftast beblandas, förknippas och tas fel.




Lycka är ett fint ord. Och jag håller med Alice, innebörden är den finaste av dem alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0