Frihet.

En man sa något klokt i en såpa på television.
Han sa att han bestämt sig för att vara lycklig.
Hans fru lade frågande huvudet på sne.
Innan hon hunnit låta ljudvågorna flöda kontrade han hennes blick snabbt med:
"Om jag kan välja att vara nedstämd och världen [livet] ilskna blickar ge.
Om detta är sanningen, vilket det i mitt fall är.
Jag kan då välja att vara glad och med kärlek till världen se."

Inte ordagranna citat, men som sagt, en såpa kanske inte så passé.
Bara någonting som likt posters fäste mitt minne.


Att vänta på tillfälle.
Att val ta i akt.
För vi väljer varje tanke.
Varför inte detta göra omtänksamt?



Sådant som värmer. Intresserar.
Faktiskt berör.
Det är frihet för mig.
Att välja vad vi tänker, känner och gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0