A star can't shine without darkness.

Sometimes we know exactly what we want.
The hardest part is to figure how to get it.
And most of the time how we get it is the most important part.




Ibland är gräset grönare på andra sidan.
Ofta tar vi bron över till den grönare sidan och tror att vi kan fortsätta med samma visa, och att gräset ändå ska hålla sig grönt.
Vågar påstå att det är vi själva som behåller vårt eget gräs oskött.
Inte alltid, inte alla. Men ibland. Somliga.
Ser inget fel i att gå över bron. Det är rätt att söka sig till grönare vyer. Dock kanske inte samma gödsel fungerar.





Funderade över ett uttryck.

Att vara "drivande" har synonymer som "flytande."
Att allt flyter på.
Då undrar jag, hur tolkar vi att allt "flyter på"?
Att det är vi själva som påverkar flytet?
Eller att flytet är en tillfällighet. Slumpen. En lycklig slump.

Att vara "drivande" på svenska översätts till "driving" på engelska.
Driving, som även kan översättas till "körning."
Att köra, som att ha tag i ratten.
Att vara "drivande" på svenska. Att köra på engelska.

Bara en funderare, om någon av er hänger med.







Jag säger inte att jag inte är ledsen över vissa delar över mitt liv.
Jag säger absolut inte att det inte vore bättre om det hade varit annorlunda.
Det jag däremot med all säkerhet kan säga, är att jag inte är ledsen över vad jag har gjort med det.
Det är nog trots allt det viktigaste.

Det leder mig egentligen in på någonting helt annat. Att förklara sig.
Att med hjälp av sitt förflutna påvisa någonting.
Stärka, förklara eller förändra ett beteende.
Bortförklara, eller bara förklara.
Förklarningar - Vart går gränsen - Bortförklaringar.
Någonting som jag får sova lite på.
Ska läsa lite visdomsord a la Kay Pollak.



Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0