Kärlek, en kraftens källa.

Jag tror inte att ensam är starkast.
Jag tror på kärlek.
Och för att markera tror jag inte på självklar kärlek.
Att inte ta för givet.
Det blir vad du gör det till.
Kärlek kan vara evig, det är ditt val.
Om du vårdar och väljer dina relationer kan kärlek vara.
Kärlek är för mig inte någonting jag enbart känner i samband med attraktion.
Att försöka beskriva kärlek är svårt, men möjligt: Någon/något du älskar.




Men visst finns det en rad olika definitioner av "Ensam är starkast."
Vi kanske klarar oss bättre utan en annan person,
men för mig är inte det detsamma som att vara ensam.
Det är att vara utan.


Jag har aldrig varit helt ensam, långt ifrån.
Dock har jag känt mig mer ensam än vad jag gör idag.
Idag är jag mer lycklig.



Jag tror inte heller att allting är förutstakat.
Likså kärlek.
Vi är födda i Sverige och det finns ungefär 6 miljarder andra människor där ute.
Varför skulle vår Enda rätta kärlek finnas här?

Jag gillar att känna att Jag har makten över Mitt liv.
Visst kanske någon korsar min väg.
Det är andra bilar ute i trafiken som jag inte kan styra.
Men jag kan i varje fall styra min.



Glöm inte att det jag skriver är subjektivt!!!!
Det är mitt sätt att tänka på och gör mig lycklig.
Gladeligen finns det fler sätt att tänka på som gör andra lyckliga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0