Jag vet att jag är så mycket mer lycklig nu.


Jag vill säga något till ALLA er som läser min blogg. Oavsett om vi har bråkat, ogillat varandra eller kanske inte ens pratat någon gång: NI ÄR BRA PRECIS SOM NI ÄR. PRECIS som ni är. Det är otroligt viktigt att komma ihåg.
Låt bara ert riktiga jag skina igenom.
Handla inte i olycka eller ilska.

Även om en vän, förälder, eller partner beter sig dumt - behandla dig själv väl genom att välja handlingar.
Du skadar verkligen inte bara dig själv om du behandlar andra illa. MEN Du krymper då själv som person. En liten del av din självkänsla rycks bort. Oftast gör det ont också, även om vi tror att det mestadels beror på motparten i situationen.



Jag vet att jag själv ofta, alldeles för ofta, blir irriterad över försenade tåg, sölande människor på tc, sega kunder i telefonen. MEN, det bringar mig själv olycka. Jag blir inte, och kommer aldrig någonsin att bli, mer lycklig av dessa tankar.
Det är så jäkla svårt, men det GÅR, att förändra sina tankar.
Du kan välja att tänka lyckligt.


Det är inte naivt att vara glad.
Det är däremot naivt att tro att du blir lycklig av negativa och olyckliga tankar.


LYCKA. Så mer än bara en tillfällig känsla av glädje.
Lycka är inte alltid bestående.
Men du kan välja att leva lyckligt, även om du emellanåt blir ledsen och arg.
Lycka är för mig ett förhållningssätt till livet. Det som händer oss och det vi får att hända.
Någonting som alla kan välja.






ÄN EN GÅNG:
DETTA ÄR BARA MINA EGNA TANKAR.
DET HAR HJÄLPT MIG.
KANSKE HJÄLPER DET DIG.
KANSKE TYCKER DU ATT DET ÄR REN BS (bullshit).


Något som är sant är dock att:
Vi alla är ensamma ansvariga för våra tankar.
I sin tur känslor.
I sin tur handlingar.
Vi alla är ensamma anvariga för vår lycka.
I sin tur olycka.
I sin tur liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0