Ikväll som i början på framtiden.

Ikväll ska jag mysa. Har haft tankar på att gå ut, men hittade mig mysigt sällskap, så för mig blir det skratt & mys istället för sup och rus.

Den här sista månaden sliter mig litet isär. Ska jag njuta och festa, bara spåra totalt. Eller ska jag ta det lugnt, leva sunt och verkligen ta vara på det sista.



En månad kvar. Ord jag aldrig trodde jag skulle säga i detta sammanhang. Så långt borta, men så läskigt nära.


Sen kommer frågan.
Vad ska jag göra i höst? Jag har fått ett jobberbjudande som sträcker sig över året med riktigt bra utvecklingsmöjligheter. Jag har två jobb för tillfället som jag verkligen tycker om. Men jag kanske kommer in på den där linjen som är så eftertraktad. Att ta någons eftertraktade plats och inte vara säker på om det är för mig, känns inte rätt. Fast ändå inte fel. Om jag får det otroliga jobbet som jag så länge drömt om, vad händer då? Hittar jag en bra volontärresa kommer jag att smälta, eftersom min planerade inte var tillgänglig först i April. Kommer jag in på linjen som jag egentligen inte har en riktig behörighet till, men ändå så gärna vill läsa, så går mitt hjärta och hjärna ännu längre isär. Ja, tänk om 2, kanske 3 av dessa eventuella framtidsutsikter går i lås. Vad gör jag då?



The future is free.
Tumblr_lksoflfcqi1qjkp4po1_400_large


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0