För att livet är så skört. För att livet är Ditt.

Idag har jag fällt många tårar. Suttit och pratat i en evighet [gick som en sekund] Kramat genom ord. Kramat via armar. Idag har mina ögon varit röda av gråt, och mina blickar gråa av hemskheter.

Imorgon ska bli bättre. Jag tänker på Dig. [Och du vet vem] Det var härligt att skratta. Se ett leende tränga igenom dina som mina grå. [Blickar]


Ska försöka plugga lite nu och sen sova direkt. Utanför mina dörrar pågår en hel del fruktansvärda saker. Idioter till människor. [Eller kanske människor till idioter]


Livet är så jäääkla skört!! Ta hand om alla ni håller kära. Tänk till innan ni öppnar munnen, himlar med ögonen eller skrattar ett skratt. [det kan såra] Blickar kan förgöra. Ord kan förinta. Skratt kan hugga. [I tu]


Sätt dig inte på en nivå högre än vad du är. För egentligen finns det ingen högre. [bara lägre steg att sjunka]


Jag är trött på alla dömande människor. Alla som tror att de är bättre än någon annan. Alla som tar ut sin osäkerhet på sin omgivning. Alla som kollar ner på andra. [Och tror sin avbild vara målad i skyn]


Tänk på livet i singular. Tänk på varje ögonblick som ett. För i nästa, kan siffran ställas åter till 0. Du får en chans, och det är en stor sån. [En stor att göra rätt]




Vem vill du vara imorgon? Vem var du idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0