En sak om mej.


Jag ÄLSKAR poesi. Det är en stor del av mig. Att skriva av mig känslor. Att omfatta nya banor. Tanke väcker tanke, väcker känsla, väcker handling, väcker tanke. Et cetera. Dina banor, väcker banor hos andra, väcker banor hos dig. Et cetera.

Mina 7 absoluta favorit citat:


William Shakespeare [Poet, författare, legend];
Ej finns gott ej finns ont
blott våra tankar gör det så



René Descartes [filosof, metafysik];
Je pense donc je suis
I'm thinking, therefor I am.
Jag tänker alltså är jag till.


Kay Pollak [inspiratör, författare, filmregissör, geni];

Jag ser mer idag
än jag såg igår


Mina tankar om dig
berättar om mig
Mina tankar om dig
säger inget om dig


Det enda jag kan ändra
är mina egna tankar


När jag fördömer en person
ser jag inte hela den personen


Det finns endast två sätt att närma sig en annan människa
Det ena är utifrån rädsla
Det andra utifrån kärlek





Avslutningsvis, ett citat av Erik Gustav Geijer:

"Personligheten utvecklar sig endast genom berörningen med en annan personlighet.
Detta ömsesidiga väckande och tändande av tanke och tanke, av vilja och vilja
är det enda, eviga, uppenbara undret i vårt liv"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0