Bygga pussel.

Godmorgon!

Sitter och kollar på Biggest Loser i stunden och tårarna rinner. Hur kan man misshandla sig själv så där? Blir verkligen ledsen för det är ju verkligen ett plågsamt självmord. Det är folk som väger 180kg. Helt stört. Det är som att få ett besked kallat cancer, lika farligt - säkert.

Ska börja jobba med min "to do-list." Har lite saker att pricka av. Har fått hosta nu.... Sicken otur jag har. Eller så får jag lära mig att ta det lite lugnare med festandet.




Lycka

Blir dock lite irriterad på vissa uttryck som "med gott kommer ont" och så vidare. Varför måste det göra det? Vem har hittat på att det ska vara så? Är det en ursäkt för att vi ibland misslyckas? Varför ska våra misslyckanden och dåliga perioder stämplas som någonting dåligt? Det är vad du gör av dem som egentligen räknas, tror jag.

Jag tror mer på att Du väljer själv: Antingen kommer ont med gott, eller så kommer gott med ont.

Ett annat fenomen som jag ofta stöter på bland människor är att de tror att man måste välja om man vill satsa på sin karriär ELLER lycka. Vem fan har hittat på den skiten? Man ska fan kunna jobba, ha familj, ha vänner OCH uppfylla sina personliga drömmar och mål - UTAN att behöva välja!? Så stå på er. Låt ingen jäkel trycka ner er och gör ALLT du kan för att uppnå dina mål. Det är, enligt mig, dina mål, dina lyckanden och misslyckanden som gör Dig. Inte är dig, men gör dig.




Bygga Pussel, det är det du ska.

Du kan likna dig själv vid ett pussel där du är bilden på pusslet som blir allt klarare och klarare och pusselbitarna är delar av livet, erfarenheter, lärdomar. Ett pussel som bara expanderar. Varje dag byggs en ny bit på. Ingen av pusselbitarna är den andra lik, men ju fler pusselbitar som är på plats, desto lättare kan du se ett mönster. Desto lättare ser du en klarare helhet. Ibland kommer helheten som du tror är den rätta att förvirra dig, men allt eftersom kommer det att bli lättare, om du väljer att tolka de redan ihopsatta bitarna på rätt sätt. Du har alltså en möjlighet - du väljer själv hur du tolkar de hundra, senare tusentals bitarna tillsammans. Hur du väljer att se bilden som växer fram.
 För var och en, betyder mycket, men tillsammans betyder de allt.
Haka inte upp dig på gamla mönster. Se med allt på öppna ögon. Som en tvättsvamp som suger in.

Tumblr_lid12v6f601qarw5fo1_500_large

Kommentarer
Postat av: Patrickidunn

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2012-02-01 @ 13:36:24
URL: http://patrickidunn.blog16.com
Postat av: Patrickidunn

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2012-02-01 @ 13:36:31
URL: http://patrickidunn.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0