Den ovissa kärleken mellan oss.

Jag älskar att se dig le. Även om jag så kollar i smyg. Du står längst bort i hörnet med glaset i höger hand. En flicka vilar i din famn och du ser djupt i hennes ögon. Jag önskar mig vara hon. Drömmer mig in i tanken om att själv stå där. Din blick bränner ett hål i min själ och öppnar ett leende på mina läppar. Jag kan inte sluta le, så länge som du står vid min sida, fäst vid mina tankar. En kemi finns. Jag kan se den mellan dig och henne. Jag avundas. Du tror att jag dansar, men egentligen så gör jag ingenting annat än att se på dig. Sneglar över axeln, snurrar runt om så behövs. Jag älskar att se dig. Tänka på dig. Dina ord ger mig pirr i magen, och dina läppar är blodfyllda magneter. Jag önskar så att jag fick dig kyssa, likt tjejen bredvid. Jag undrar om dagen kommer att komma. Tvivel råder. Tills dess fortsätter jag att drömma. Om det så är hela livet. Jag fortsätter att föreställa. Fantisera om oss. Kanske är det för bra för att vara sant. Men jag önskar att det blev vi.


250142_225907687425591_129255280424166_1057694_4747475_n_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0