Allergi.

Hur kan man inte älska allergichocker? Sitter nu här helt illröd över hela kroppen. Har tagit en akutdos, men får se om det ger med sig. Vill inte väcka halva huset för att åka till sjukan såhär mitt i natten. Ett vanebesök. Led av kroniska nässelutslag i över ett år. Här snackar vi allergi. Är ju stress, press och värme -allergiker. Korsallergi, korsreaktioner. När du kan reagera på en kombo av 10 olika saker. Superkul. Men här ska vi inte klaga.

Ni som umgås med mig vet att jag har röda "prickar" på bröstet, urtikaria, heter det. Spår av mina kroniska nässelutslag. Det roligaste är ju att jag kommer behöva äta allergimedicin i en månad efter det här anfallet eftersom allergin sitter kvar i blodet.

Svårt att beskriva Urtikaria, men det blir som "flammor" av små röda utslag som oftast är svullna och sticker ut en bit från huden.

Ett tag hade jag ett utslag lika stort som en femma som stack ut en halv centimeter, och varje gång jag stressade blev det svullet. Sjukt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0