Kärlek och rysk roulette.

Du tog min hand. I vanlig ordning. Klämde den lätt mellan dina. Jag rös. Kände hur gråten trängde sig fram. Denna gång inte av lycka. Kände hur grytan där under gått från bubblande till stormande. Det rök, det skvätte och det brände. Som halsbränna, fast i hjärtat. Jag var förtvivlad. Förtvivlad som aldrig förr. Jag har så länge velat. Jag vill fortfarande - vara din. Du spelar spelet kallat kärlek. Och jag är med. Dumt nog gick jag med på dina villkor. Du band mig naken, och jag protesterade inte ens. Du spelar med mig som insats. Som en deltagare i rysk roulette. Ett vildkort. En chansning. Jag känner mig som flickan som vilade i din säng. Hon vars doft inte fastnade i mer än lakanen. Hon som verkligen ville, och försökte. Det är rätt mycket känslor just nu. Du släppte min hand. Jag kände den kalla vinden mot huden. Rös igen. Såg din blick. En blick gjord av medömkan. Jag är bara den stackars tjejen du spelade spelet med. En kärleksversion av rysk roulette.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0