Hej, jag är kär.

Ibland vill jag gå under jorden. Bara vara. Jag har en favoritplats på sommaren, en skog bakom min mammas hus. Där kan jag sitta hur länge som helst. Lyssna på musik, men mest tänka. För jag är en riktig tänkare. Jag skulle inte kalla mig drömmare, mer utav en optimistisk tänkare.



Imorgon ska jag till skolan tidigt, vilket innebär sängen nu för min del. Ska stanna kvar i skolan och plugga efteråt (alla de ziljoner saker jag måste checka av). Jobbet 5-9 och sedan åter sömn. Kanske ska jag träffa en kompis och fika, får se hur tiden räcker till. Kommer garanterat att somna bums när jag kommer hem från jobbet imorgon iaf. Sen blir det samma visa dagen efter.

Men på fredag är det ingen vanlig dag. Det är givetvis efterlängtad helg, som vanligt. Men sedan är det mösspåtagning. Min första, sista och garanterat enda mösspåtagning. Då ska vi allt göra det ordentligt. Jag ska njuta. Och vi ska dricka vin vid vattnet efteråt i våra mössor. Glada och höga på livet. Som i den tonårsfilm vi lever.


Har skrattat lite för mycket ikväll. Så tårarna bara sprutade åt alla håll. Livet är bra härligt, med bra härliga människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0